12 מאכלים שישמרו על בריאות שיערך

נשירת שיער היא תופעה המתפשטת במהירות בחברה המודרנית. יותר מדי נשים, ובעיקר גברים, מוצאים קצוות שיער תלושות לאחר שימוש במסרק, במברשת ובשמפו, או אפילו על הכרית לאחר שנת לילה.

 

אין ספק שזה מכעיס ומתסכל, אבל למרבה המזל יש כמה מיני מזונות שיכולים לסייע לעצירת הנשירה ולשמירה על שיער בריא. אומנם רבים סובלים מנשירת שיער גנטית-ביולוגית, אך גם לאימוץ הרגלי חיים נכונים יש חלק בעניין. הנה 12 מזונות מובחרים שישמרו על השיער בריא.

 

תרד

תרדאחד הירקות הבריאים ביותר בסל הקניות שלנו, עם כמות מכובדת של ויטמינים ומינרלים כגון אשלגן, סידן, ברזל וחומצות שומן מסוג אומגה. עם ערך קלורי נמוך מאוד (23 קלוריות ל-100 גרם) וערכי שומן וכולסטרול שכמעט אינם קיימים, כל אלו יחד יוצרים שילוב מנצח במלחמה בנשירת שיער, ותורמים לבריאות הזקיקים באופן כללי. מומלץ לצרוך תרד על בסיס יומי.

 

סלמון

סלמוןדג האלתית (סלְמוֹן בלועזית) עמוס בחומצות שומן מסוג אומגה 3 וכן בחלבונים בריאים, שכולם מעולים לטיפול בבעיות של נשירה שיער ולחיזוק השיער באופן כללי. אומנם הערך הקלורי שלו גבוה (208 קלוריות ל-100 גרם), אך כמויות החומרים המזינים שבו תורמות לקרקפת בריאה, לזקיקי שיער חזקים ולפתרון בעיות של יובש בשיער, הודות לאפקט הלחלוח שהוא מביא לגוף.

 

 

שעועית

שעועיתמזון העל המופלא הזה חייב להיות חלק מהתפריט היומי שלך. הוא עשיר בחלבונים, שהם אבן היסוד של שיער חזק ובוהק. החומרים המזינים בשעועית הם חומת ההגנה של השיער, במיוחד בימים קרים, כאשר השיער נוטה להתייבש במהירות.

 

שיבולת שועל

שיבולת שועלזהו מאכל הכולל כמעט כל חומר מזין הדרוש לקיומו של השיער ולתחזוקתו. שיבולת שועל מספקת לגוף כמויות נכבדות של אבץ, נחושת, ויטמינים מסוג B וחלבונים; כולם מיקרו-נוטריאנטים בולטים ועיקריים שתפקידם לשים סוף לבעיות נשירת שיער.

 

בטטה

בטטהאכילת בטטות היא הדרך הקלה והבטוחה ביותר לצרוך כמויות גדולות של ויטמין A, חלבון, ברזל ונחושת, שהינם חומרים חיוניים לכל מי שרוצה להאט את קצב נשירת השיער. אכילת בטטות מחזקת את השיער ואת רקמות הקרקפת.

 

ביצים

ביציםכולנו מודעים לכך ששיער עשוי מחלבון, ולפיכך חשוב מאוד לצרוך יותר ויותר מאכלים עשירים בחלבון כדי לשמור על שיערנו בריא. ביצים הן מן המקורות העשירים ביותר בחלבון, ולכן הן מהוות מקור מצוין לחיזוק השיער ולשמירה על בריאותו. בין אם באכילה ובין אם ביישום על גבי הקרקפת, ביצים הן דרך יעילה למניעת שיער נושר.

 

אפונה ירוקה

אפונהאל תמעיטו בערכן של אפונים בגלל גודלן; כי מבחינת חומרים מזינים ומועילים לגוף מדובר בפצצות אנרגיה אמיתיות. אפונה היא מקור מצוין לחלבון, בטא קרוטן (החומר שנותן לגזר את צבעו הכתום) וויטמין C, כולם מעולים לחיזוק השיער.

 

אגוזים

אגוזיםשקדים, אגוזי מלך, פקאנים, קשיו ושאר מיני אגוזים נחשבים כטיפול יעיל לחיזוק השיער ולמניעת נשירתו. השמנים והחומרים המזינים החיוניים הקיימים בהם מעולים לשמירה על בריאות העור, המוח, הלב, וכן – גם לשמירה על בריאות השיער.

 

בשר בקר

בשרחלק מהסובלים מנשירת שיער סובלים כנראה גם מרמות ירודות של ברזל וחלבון בגופם. בשר בקר הוא בשר אדום העשיר בצורה חריגה בתרכובות ברזל, בחומצות שומן ובחלבונים. מכיוון שבשר בקר תורם לזרימת דם תקינה אל אזור הראש, הוא מהווה גורם יעיל נגד בעיות שיער.

 

נבט חיטה

נבט חיטהאם אתם סובלים מבעיות של נשירת שיער או דלדול בשיער, שלבו בתפריט היומי שלכם את נבט החיטה. מדובר במפעל של ממש לחומרים מזינים המקדמים צמיחה בריאה ותקינה של שיער. נבט חיטה הוא מקור מצוין לסיבים תזונתיים, לנחושת ולאבץ, כולם כאחד חיוניים לשמירה על שיער בריא.

 

גזר

גזרמעבר לעובדה שהוא טוב לעיניים, גזר הוא מאכל יעיל גם בשמירה על בריאות הקרקפת והשיער. מספיק להוסיף גזר לתפריט פעם בשבוע, על מנת ליהנות מהאפקטיביות שלו בתחום זה. גזרים עמוסים בוויטמין A, שהוא יצרן של הפרשה שמנונית בריאה בקרקפת בשם סבום. חומר שמנוני זה מגן על הקרקפת והשיער מפני לכלוך ויובש.

 

זרעי חמנייה

זרעי חמנייהאחד המאכלים הטובים והיעילים ביותר שניתן לצרוך כדי לשמור על שיער ארוך וחזק. זרע החמנייה עמוס בחומרים מזינים כגון מגנזיום, חלבון, אבץ, ויטמין E, סלניום, ברזל, אשלגן, נחושת, ביוטין (ויטמין B7) וסידן. כל החומרים הללו משתפים פעולה ליצירת שיער בריא.

 

המאמר מובא כשירות לציבור ואינו מהווה המלצה או תחליף לקבלת ייעוץ מקצועי.

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.